De Vampiros e Brucolacos

En 2010 o Cine Clube Padre Feijoo de Ourense sacou a súa camiseta 40 Aniversario deseñada por Óscar Penín de Planeta Perverso, tendo como motivo central o Nosferatu de Murnau. http://Cineclubepf.blogspot.com.es

Non sei se estarán esgotadas pero podedes contactar con eles se queredes sacar peito este verán.

Chamoume  a atención o caso porque Frai Benito Jerónimo Feijoo y Montenegro, o Padre Feijoo (1676-1764), ourensán de Melias, foi un dos primeiros galegos en tratar a temática dos Vampiros e Brucolacos.

033013_1757_DeVampirose3.jpg

A eles adicou a súa Carta XX, co título “Reflexiones críticas sobre las dos Dissertaciones, que, en orden à Apariciones de Espiritus, y los llamados Vampiros, dió à luz poco há el célebre Benedictino, y famoso Expositor de la Biblia, Don Agustín Calmet”. (Cartas eruditas y curiosas 1742-1760, tomo cuarto 1753)

Nesta Carta degrañaba dende a sesuda reflexión crítica o ben coñecido libro do  benedictino francés Augustín Calmet (1672-1757), titulado Tratado das aparicións dos anxos, dos demos e das ánimas dos defuntos e Disertación sobre os redivivos en corpo, os excomulgados, os upiros ou vampiros e os brucolacos (1746).

Tratado de los Vampiros Calmet

Invítovos a ler a Carta XX pulsando na imaxe posterior (que vos abrirá o documento íntegro en  Issuu). Sempre me pareceron de interese non só as referencias de tanto valor antropolóxico e etnográfico ás crenzas en redivivos e revinientes, senón as reglas de coñecemento  que propón para o estudio crítico, e o xeito de aplicar a lóxica:

Aunque esta es una materia llena de incertidumbres, admite algunas reglas, ò supuestos generales. La primera es, que ni todas las que se refieren en las Historias se deben admitir como verdaderas, ni todas reprobarse como falsas. Lo primero incluye una credulidad necia; y lo segundo una incredulidad impía (…)

La segunda es, que ni para admitir una Aparicion por verdadera basta su absoluta possibilidad, ni para rechazarla como falsa es menester su absoluta impossibilidad. No lo primero; porque son infinitos los possibles, que no llegaron jamás á ser existentes. Tampoco lo segundo; porque para negar el assenso á algun sucesso basta su inverisimilitud; y hay innumerables inverisimiles, aunque posibles. 

Assi la verisimilitud, ò inverisimilitud es lo que pertenece à la Critica en el examen de los hechos Historicos. La possibilidad, è impossibilidad son de la jurisdiccion de la Physica, y Metaphysica.

Iso sí, finalmente malias as consideracións iniciais, non parece que lle convencese  ningún dos casos relatados polo padre Calmet

(…) Assi todo lo que puedo tolerar es, que haya havido un, ù otro Vampiro, ò Diablo, que haya representado serlo. La multitud de ellos, que se refiere, es fabula, ò mera imaginacion. Los mas Vampiros havrán sido picaros, y picaras, que con el terror, que infunden à las gentes, abren passo libre à sus maldades; que es assimismo el principio de donde vino la multitud de Duendes. Havrán sido Vampiros, Ratones, y Gatos, que travesean de noche: havránlo sido otras bestias, que por algun accidente se inquietan: havránlo sido ondadas de viento, que golpean puertas, y ventanas mal ajustadas: havránlo sido otras cien mil cosas, que, siendo muy del Mundo en que vivimos, à gente tímida, y de ninguna reflexion representan ser cosas del Otro Mundo. (….)

 

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About Castor e Felix Castro

Músicos e investigadores en patrimonio musical e etnográfico galego
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